fbpx
Top

10 zásad zdravého nakupování

Primahubnuti / Zdravá výživa a stravování  / 10 zásad zdravého nakupování
Žena vybírá zdravou stravu v supermarketu

10 zásad zdravého nakupování

Zdravé stravování začíná správným výběrem potravin a vaření zdravých jídel je výzva, pokud nemáte v kuchyni ty správné ingredience. Ale kdo má čas číst všechny etikety a zjišťovat, které položky jsou nejvíce výživné a nejlepší k nákupu? Obchod s potravinami může být skličujícím úkolem jednoduše proto, že existuje tolik možností. Hlavní nutriční specialistka a majitelka studia Prima Hubnutí Klára Kvapilová vám poradí pár praktických tipů, jak si základy zdravého nakupování jednoduše osvojíte.

1. Plánujte dopředu

Tento proces začíná ještě předtím, než se vydáte do obchodu. Jako první krok si naplánujte jídlo na týden a vytvořte seznam věcí, které je potřeba koupit. Trvá to několik minut, ale ušetříte čas při vracení se do obchodu kvůli chybějícím přísadám a zmateném toulání po obchodě. Navíc koupíte pouze to, co doopravdy potřebujete.

2. Nechoďte nakupovat hladoví

Prázdné břicho často vede k impulsním nákupům a volba potravin většinou není zrovna nejzdravější.

3. Vybírejte kvalitní produkty

Snažte se vyhýbat průmyslově zpracovaným potravinám, protože obsahují velké množství soli a cukru. V obchodě byste měli strávit většinu času v sekci ovoce a zeleniny, obvykle jde o první olast, se kterou se setkáte. Vybírejte „duhu“ barevného ovoce a zeleniny. Barvy odrážejí různé obsahy vitaminu, minerálu a fytonutrientů.

4. Maso, Ryby, Drůbeží

Vybírejte kvalitní maso, nejlépe v BIO kvalitě. Odborníci doporučují min. dvě porce ryb za týden.

5. Mléčné výrobky

Vybírejte kvalitní mléčné výrobky v BIO kvalitě. Zaměřte se především na bílé neslazené jogurty, cottage, lučinu, mozzarellu a kefíry.

6. Hledejte koutek se zdravými potravinami

Najdete zde vše od exotických potravin jako jsou např. tapiokové perly/mouka, až po již známou quinou nebo jáhly.

7. Vyhněte se sladkostem, limonádám, bílému pečivu, slaným výrobkům, výrobkům v krabici a konzervě

Nezdravé potraviny jsou v obchodech vystaveny na dobře viditelném místě. Proto je lepší, se u regálů vůbec nezastavovat a pokračovat dál. 🙂

8. Pokud kupujete balený výrobek, čtěte etikety

Kupujte, pokud možno, potraviny v co nejčistší formě. Některé zdánlivě zdravé potraviny obsahují aditiva a další látky, které jsou pro naše tělo zbytečné a pouze prodlužují datum spotřeby.

9. Pokud můžete, volte BIO potraviny

Bioprodukt je surovina rostlinného či živočišného původu, která je vyprodukována v ekologickém zemědělství. Zároveň se jedná o výchozí surovinu pro biopotraviny. Názvy bývají někdy mylně zaměněny, kdy je bioprodukt nazýván právě biopotravinou. Biopotraviny jsou potraviny vyrobené z bioproduktů, které musí nést povinné označení. Vyznačují se znatelně lepší chutí, kvalitou a také životností.

Ekologické zemědělství je způsob produkce, při kterém je kladen důraz na pozitivní vztah k půdě, rostlinám, zvířatům, přírodě a k našim organismům bez používání jakýchkoliv chemických přípravků, umělých hnojiv, postřiků, hormonů a jiných umělých látek.

10. Když už vážně nevíte, poraďte se

Nejen knihy, ale i internet jsou dnes plné podložených informací. Chce to jen trochu praxe v hledání. Pokud si rádi necháte poradit na míru, můžete využít jednu z našich nezávazných konzultací. Myslíme na Vás i Vaši peněženku. 🙂

 

Tip specialisty: Tajemství čtení etiket je vědět, co hledat. Zaměřte se na první 3 složky, kterých je v potravině nejvíce. Viz 6 tipů, jak se vyznat v etiketách.

Držíme palce, ať se ve svém těle cítíte dobře a je to na vás znát i navenek,

Tým Prima Hubnutí

Prima hubnutí

No Comments

Post a Comment