Top

Hubnutí pomocí racionální stravy

Primahubnuti / Nezařazené  / Hubnutí pomocí racionální stravy
Racionální strava

Hubnutí pomocí racionální stravy

Zhubnout pár kilo a dostat se tak do lepší fyzické kondice není nic jednoduchého. Pro každého jedince, muži či ženu, platí jiná pravidla a jiné návyky. Každé tělo je úplně jiné a potřebuje odlišný přístup jak k jídlu tak i pohybu.

 

Nejlepší způsob stravování: Racionální strava

Nejspíše si všichni uvědomujeme, že racio znamená “rozum”. Tím pádem by se racionální strava dala nazvat “stravování rozumem”. Celý tento koncept obsahuje počítání optimálního množství a poměru základních živin, kterými jsou:

  • minerální látky
  • vitamíny

Díky racionální stravě máme možnost přesně naplnit své vlastní individuální potřeby a to na základě jasně stanovených parametrů. To znamená, že musíme brát v potaz především: 

  • pohlaví (je ohromný rozdíl mezi mužským a ženským tělem)
  • věk (jinak jde hubnutí 20ti letému člověku a jinak 50ti letému)
  • fyzická aktivita (čím je člověk vyšší, tím je potřeba vyšší energetický příjem)
  • genetické dispozice

Racionální strava nám nenabízí žádné drastické diety či rádoby doplňky stravy, které nám naše tělo spíše huntují. Naopak nám tento model stravy dává nebývalé možnosti v kombinacích a pestrosti. Avšak jen v určitých mezích. V rámci racionální stravy není potřeba se jakýmkoliv způsobem vyhraňovat k určitému výživovému směru (např. veganství či vegetariánství). Je tomu právě naopak. V rámci racionální stravy můžeme jíst téměř cokoliv ze zdravé výživy co bude našemu tělu prospívat a našim chutím vyhovovat. 

 

Jak si správně rozložit jídlo?

Denní rozložení jídla není nic složitého, stačí jen dodržovat základní parametry. Zvyknout si na pravidelně rozloženou stravu trvá jen pár dní a věřte nám, že hubnutí samotné s tím jde lépe. A jak by tedy měla být jídla do dne rozložená? 

  • snídaně by měla tvořit 30% z denního příjmu
  • dopolední svačiny vyplňuje čas mezi snídaní a obědem a měla by obsáhnout 10% celkové přijaté energie
  • oběd zastává stejnou pozici jako snídaně, tvoří také 30%
  • odpolední svačina (nejčastěji před fyzickou aktivitou)tvoří dalších 10% denního příjmu
  • večeře by by se měla skládat  především z pomalých bílkovin (ty doplní výživu na celou noc)


Závěrem

Přijdou vám všechny tyto informace cizí a nerozumíte ani slovu z toho co jsme si zde vysvětlili? Nebo jim naopak rozumíte až moc dobře, ale nejste si jisti, zda jste schopni je prakticky aplikovat ve vašem vlastním životě?

Ať jste si na jednu či druhou z předchozích otázek odpověděli ano, bude pro vás nejlepším řešením využítí výživového poradce, který vám vše podrobně vysvětlí, sestaví vám kvalitní jídelníček přesně podle vašich potřeb a pomůže vám se vším co budete potřebovat. 

 

e.likarova

No Comments

Post a Comment