fbpx
Top

10 prima rad, jak si užít Vánoce a nepřibrat

Primahubnuti / Nezařazené  / 10 prima rad, jak si užít Vánoce a nepřibrat

10 prima rad, jak si užít Vánoce a nepřibrat

  1. Pokud se rozhodnete použít čokoládu, volte vždy kvalitní s obsahem minimálně 75% kakaa.
  2. Místo sladkostí se zásobte raději sušeným ovocem nebo ořechy různého typu (ani se sušeným ovocem ani s ořechy to ale raději nepřehánějte).
  3. Pozor na třtinový cukr, je jen o něco málo lepší než klasický řepný. Nepřehánějte to tedy ani s ním.
  4. K pečení volte raději špaldovou celozrnnou nebo některou z bezlepkových mouk (pohankovou, kokosovou). Pozor ale na žitnou mouku, která je vhodnější k pečení chleba.
  5. Cukroví je dobré konzumovat k snídani nebo svačině. Nikoliv jen tak mezi jídly.
  6. Nakupujte vždy jen to, co dokážete sníst. Velké zásoby jídla svádějí k častému přejídání.
  7. Dřív, než půjdete na návštěvu, najezte se alespoň trochu doma, ať nepřijdete vyhladovělí.
  8. Pozor na alkohol. Alkohol má dvakrát více kalorií než sacharidy nebo bílkoviny. Sklenička občas je v pořádku, ale nic se nemá přehánět. Volte raději bílé suché nebo červené víno, než
  9. tvrdý alkohol. Pitný režim doplňujte v průběhu popíjení vždy vodou. Myslete i na to, že alkohol přirozeně zvyšuje chuť k jídlu a snižuje vůli odolat přejídání.
  10. I během Vánoc si najděte čas na pohyb. Udržíte tím svůj metabolismus aktivní. Stačí svižná procházka.

Další užitečné rady:

Pokud možno nekupujte ani žádné polotovary. Od bramborového salátu přes kapra (živého) až po cukroví si udělejte všechno sami doma z kvalitních surovin. Nevyjde to ani dráž (někdy i levněji, stačí pozorně nakupovat). Kapra seženete i přímo ze sádek, vyhněte se těm polomrtvým, kteří dožívají v kádích před každým supermarketem, bude i lépe chutnat. A místo smaženého vyzkoušejte rybu grilovanou. A když už budete smažit, zkuste lepší trik než vysátí přebytečného tuku ubrouskem a to hned po usmažení na vteřinu ponořit řízek do teplé vody. Nebojte se, nerozmočí se.

Místo tučné majonézy použijte nízkokalorickou, a přes to velmi chutnou tofunézu nebo sojanezu. Když necháte salát do druhého dne odležet, věřte mi, že nepoznáte rozdíl (recept na salát níže).

Nedělejte salátu ohromné mísy, protože dokud ho nedojíte, stále ho budete mít na talíři, mnohdy už na něj ani nebudete mít chuť, ale přece ho nemůžete nechat zkazit. Častou chybou bývá skutečnost, že si mnohdy bramborový salát nedáte jedinkrát za celý rok a přes Vánoce to pak všechno doháníte. Proč si neudělat bramborový salát třeba v únoru, červnu nebo v září.

Na jednohubky a chlebíčky volte méně tučné pomazánky (místo másla a jiných tuků použijte jako základ pomazánek tvaroh, lučinu nebo cottage). Tvrdý salám vyměňte za libovou šunku, volte méně tučné sýry a ke všemu přidejte kousek zeleniny.

Místo chipsů, slaných tyčinek a dalších podobných mlsků dejte na stůl čerstvé ovoce, nablýskejte ho a upravte tak, aby krásně vypadalo i lákalo. Jako mlsek je možné také nachystat jahody, maliny, borůvky a další ovoce nebo lesní plody. Výborné jsou i naturální oříšky a semínka. Dále to mohou to být jednohubky s kaviárem, grilovaný lilek nebo cukrový meloun obalený v parmské šunce.

Co je ale naprosto zásadní: pohyb. Naordinujte si procházky. Večerní města vypadají o Vánocích romanticky. Běžte si zaplavat, zabruslit, dělejte cokoli, co vás napadne a těší. Nejhorší je sedět u televize a cpát se. Upřímně řečeno, bývá to častý program značné části rodin, které si pak stěžují, jak letos zase hrozně přibraly.

Share
clanky

No Comments

Post a Comment