fbpx
Top

Motivace při hubnutí

Primahubnuti / Hubnutí  / Motivace při hubnutí

Motivace při hubnutí

Začít s hubnutím a udržet si zdravý plán se někdy může zdát nemožné. Všude jsme zásobeni informacemi o dietách, stravování, cvičení, hubnoucích doplňcích, ale málokdy se setkáme s pojmem motivace. A přitom je to nejdůležitější faktor při hubnutí a pro splnění jakéhokoliv cíle. Lidé často postrádají motivaci začít, nebo motivaci pokračovat. Naštěstí je to něco, na čem můžeme pracovat. Pojďme se podívat na několik základních pravidel, jak zvýšit motivaci a dosáhnout vytouženého cíle.

 

Stanovení si vašeho PROČ

Jasně si definujte všechny důvody, proč chcete zhubnout a zapište si je. To vám pomůže zůstat oddaní a motivovaní k dosažení vašich cílů hubnutí.

Pokuste se je denně číst a používat je jako připomínku, když jste v pokušení odchýlit se od plánů na snížení hmotnosti. Mnoho lidí začíná hubnout, protože jim to jejich lékař doporučil, ale výzkum ukazuje, že lidé jsou úspěšnější, pokud motivace pochází z vnitřku daného jedince. Pokud dosáhnete jednoho cíle, stanovte si další.

Mějte realistická očekávání

Stanovení nedosažitelných cílů může vést k pocitu frustrace a způsobit, že to vzdáte. Naopak stanovení dosažitelných cílů vede k pocitům úspěchu. Většina dnešních diet požaduje rychlé a snadné hubnutí. Nicméně, podle výživových odborníků je bezpečné hubnout o 0,5-1 kg za týden. Také lidé, kteří si sami stanovili své cíle, jsou s větší pravděpodobností schopni udržet svou dlouhodobou ztrátu hmotnosti.

Začněte závazkem

Mnoho lidí si stanovuje pouze cíle, kterých chtějí dosáhnou NA KONCI. Při hubnutí je to obvykle cílová váha. To nás však může příliš zahltit a narušit naší motivaci.

Místo toho byste měli nastavit cíle podle podnikání jednotlivých kroků, abyste dosáhli požadovaného výsledku. Například se zavážu cvičit čtyřikrát týdně, budu chodit 30 min rychlé chůze 5x týdně nebo každý den tento týden si dám 4 porce zeleniny. Důležité je také hledat aktivitu, která vás bude bavit a bude vyhovovat vašemu životnímu stylu.

Pořiďte si deník

Je dokázáno, že lidé, kteří sledují a zapisují si svůj příjem potravy, s větší pravděpodobností ztrácejí váhu a udržují svůj úbytek hmotnosti. Je však důležité zapsat vše, co jíte. Ať už se jedná o klasické jídlo, občerstvení nebo kousek cukroví, který jste snědli z pracovního stolu.

Můžete také zaznamenávat své emoce a to jak se cítíte po určitých potravinách. To vám může pomoci identifikovat určité spouštěče pro přejídání a najít zdravější způsoby, jak se s nimi vypořádat.

Slavte úspěchy

Hubnutí je náročné, takže oslavte všechny své úspěchy, abyste si udrželi motivaci. Pochvala a odměna, když dosáhnete cíle. Sociální média nebo weby se stránkami komunity jsou skvělými místy, kde můžete sdílet své úspěchy a získat podporu. Když se cítíte hrdý, zvýšíte svou motivaci. Kromě toho lidé potřebují pravidelnou podporu a pozitivní zpětnou vazbu, aby zůstali motivováni. Proto sdílejte své cíle nejen na sociálních sítí, ale také s vaší rodinou a přáteli.

Najděte profesionální pomoc

Lidé, kteří mají větší důvěru ve své znalosti a schopnosti, jsou úspěšnější v redukci váhy. To znamená hledání nutričního specialisty, který vás naučí o určitých potravinách nebo fyziologovi, který vás naučí, jak správně cvičit.

Tip specialisty:
Motivace je v celém procesu hubnutí to nejdůležitější. Nastavit jídelníček a následně dodržovat stanovený režim není to jediné. Najděte si partnera/kamarádku/šikovnou poradkyni, která vám bude po celou dobu oporou.

Tak a teď už víte vše o správné motivaci. Stačí už jen začít. Ne až zítra, ale klidně hned.

 

Share
e.likarova

No Comments

Post a Comment