fbpx
Top

15 důvodů, proč se nám nedaří hubnout

Primahubnuti / Hubnutí  / 15 důvodů, proč se nám nedaří hubnout

15 důvodů, proč se nám nedaří hubnout

Také se vám někdy zdá, že je vaše snaha shodit pár kilo marná a říkáte si jestli to má vůbec cenu? Co když děláte něco špatně. Sepsali jsme pro vás 15 nejčastějších chyb, proč se vám nemusí dařit dosáhnout vysněné postavy. Neděláte je také?

 

1.     Nevhodné složení potravin

Snídaně – měla by se skládat ze sacharidů, tuků a proteinů. Dopoledne je nejvhodnější doba pro zařazení cukrů (ovoce) a komplexních sacharidů, které pak spálíme během dne. Naopak večeře by se měla skládat především z bílkovin a sacharidů v podobě zeleniny, jako např. kuřecí salát, vařená zelenina, vajíčka, polévky, pečené maso se zeleninou apod.

2.     Nesprávné stravovací návyky

Nevynechávejte snídaně ani večeře. Naše tělo se dostane do hypoglykémie a my budeme unavení a bez energie. Navíc hrozí přejedení při dalším konzumovaném pokrmu. Pro správné nastavení metabolismu je důležité nasnídat se do hodiny po probuzení.

3.     Uvědomělé stravování 

Je důležité vyhranit si čas na jídlo. Pokud budeme jíst uspěchaně, náš žaludek bude stažený a potrava se nebude trávit dobře. Můžeme si tím ublížit na zdraví a také nebudeme absorbovat potřebné složky v dané potravě. Nesmíme také opomenout na správné kousání. Nezapomeňte, že potrava se začíná trávit už v ústech. Kousáním vytváříme potřebné enzymy a potrava je tak lépe trávena.

4.     Stres

Každý stres je pro naše tělo zátěž. Vždy pak potřebuje doplnit energii, kterou vydá ve stresových situacích, proto máme zvýšenou chuť na sladké nebo se přejídáme.

5.     Pitný režim

Úspěchem každého hubnutí je správný pitný režim. Je důležité rozložit si pitný režim během celého dne, abychom nepřetěžovali ledviny a také neodplavovali potřebné minerály. Také je důležité zohlednit konzumované nápoje. Nejvhodnější variantou je voda a neslazené nápoje v podobě čajů.

6.     Nadměrná fyzická zátěž

Pokud se zaměříme pouze na cvičení a budeme tělo přetěžovat, nebude mít dostatek času na regeneraci svalů, která je důležitá stejně tak jako cvičení samotné.

7.     Dodržování diet

V dnešní době se můžeme z internetu dočíst o nejrůznějších dietách, které mohou mít nepříznivý vliv a dopad na náš metabolismus. Hrozí riziko Jojo efektu, kdy po držení drastických diet váhu nabereme opět zpátky. Tělo potřebuje dostatečné množství správných kalorií, aby si neukládalo tuk do zásoby a mohlo správně fungovat. Je důležité uvědomit si, že pokud chceme zhubnout, musíme změnit celkově životní styl, nikoliv držet dietu.

8.     Spánek

Spánek je důležitý pro správnou regeneraci svalů, správné fungování orgánů a mozku. Když tělo pracuje nadoraz, daleko méně ochotně se bude zbavovat tuku. Odborníci doporučují spát 7-8h hodin denně.

9.     Dietní produkty

Po požití dietní potraviny, např. lehká kola, náš mozek přijme informaci, že dostává cukr, ale přitom žádný nedostane. Rozhodíme nejen metabolismus, ale začnou se ukládat cukry do zásoby.

10.  Intolerance potravin

Nadváha mnohdy souvisí s imunitním systémem, kterému nemusí vyhovovat některé z konzumovaných potravin. Potravina není zcela strávena, vytváří se v těle zánět a zvyšuje se ukládání tuku v těle.

11.  Nadměrná konzumace ovoce

Ovoce má vysoký obsah vlákniny, ale také jednoduchých cukrů, které bychom měli při hubnutí omezit. Doporučené dávka je 1-2 porce denně.

12.  Nedostatek vitamínu D 

Velké množství populace trpí nedostatkem vitamínu D, což je spojeno s přírůstkem hmotnosti a několika metabolickými procesy. Nejlepším zdrojem vitaminu D je sluneční záření, avšak malé zastoupení najdeme i v rybách, rybím tuku a vejcích.

13.  Přejídání

Zařazení zdravého stravování je pro úbytek váhy nedílnou součástí, avšak je důležité dodržovat určité zásady, jako je jíst přiměřené porce. Neměli bychom se přejídat, ale zároveň bychom neměli pociťovat hlad.

14.  Bojíte se dobrých tuků 

Dobré tuky jsou velice důležité nejen pro náš mozek a pro tvorbu hormonů (ti co trpí hormonální nerovnováhou, obvykle dodržují nízkotučnou dietu), ale také pro naše srdce. Tělo využívá dobré tuky, které nám pomohou s redukcí hmotnosti.

15.  Jíte příliš málo 

Tělo se dostává do „režimu hladovění“ a ukládá si tuky do zásoby. Metabolismus se zpomaluje, takže spalování každé kalorie trvá déle.

 

Tak co? Našli jste se v tom? Je nám jasné, že žádný učený z nebe nespadl, proto se můžete kdykoliv objednat na analýzu těla, kde vaše tělo změříme na odborném přístroji, poradíme jaké potraviny jsou pro vás nejvhodnější (každý jsme přeci jiný a naše těla reagují také jinak) a poradíme, jak si udržet ten správný zdravý životní styl.

e.likarova

No Comments

Post a Comment