Každý, koho trápí nadváha a s tím spojené problémy, ví moc dobře, jak může být hubnutí psychicky náročné. Zní to všechno hrozně jednoduše. „No jasně, prostě si to nastavíš, víš že to chceš a jdeš si za tím.“ Jenomže to až tak jednoduché není. Spousta lidí v sobě nedokáže najít tu vhodnou motivaci. Člověk trpící nadváhou ví, že „musí“ zhubnout, protože má nadváha negativní vliv na jeho zdraví, necítí se dobře a kolikrát se sám sobě nelíbí. Potom se můžou přidat i myšlenky na to, jak vzhled dotyčného vnímá okolí, což může osobě trpící nadváhou způsobit úzkosti a v horším případě i deprese. I zde platí, že vše souvisí se vším. Takže se na první pohled může zdát, že je to začarovaný kruh…

Máme ale dobrou zprávu! Vše má své řešení. Tím řešením je zdravá sebeláska. Podstatou je vymazat negativní vzorce a podvědomí o vaší váze ze své hlavy. Vyžeňte ta kila z hlavy pryč! Nejlepší způsob, jak přijít na negace, které se týkají nás samotných a naší váze je zamyslet se nad nimi a sepsat si je třeba na papír. Až si budete negativa číst, zkuste je nahradit pozitivním tvrzením.

Negativní názor: Jsem tlustá. Nevejdu se do žádných hezkých šatů.

Pozitivní: Jsem krásná taková, jaká jsem. Mohu nosit jakékoliv šaty, které se mi líbí.

Zní to možná neuvěřitelně, ale opravdu to funguje. Pomocí těchto vyslovených afirmací si postupně do podvědomí vnesete pozitivní vědomí o vás a vaší postavě. Vše zmíněné je vlastně cestou k sebelásce. Člověk, který má rád sám sebe a přijímá se i takový jaký je, má potom celý život mnohem jednodušší. Sebeláska zasahuje do všech oblastí našeho života.

Jak zaznělo v knize od Robina S: Sharmy – Mnich, který prodal své Ferrari: „Pokud nemám rád sám sebe, nemohu mít rád ani ostatní“.

Stejně tak, jako zdravá sebeláska, je důležitá i motivace a sebemotivace v průběhu diety. Spousta lidí, když už se rozhodne zhubnut a najdou tu správnou motivaci pro to vůbec začít, bohužel úplně stejnou motivaci nemají v celém průběhu hubnutí. Někteří tu motivaci vytratí úplně. Pro tyto případy doporučujeme, abyste si hned na začátku hubnutí odpověděli na otázky typu: Co mi na mé nadváze vadí? Co se mi na mé postavě nelíbí? Je někdo, komu se má postava nelíbí a dal mi to najevo? Všechno, na co přijdete ve spojitosti s vámi a vaší váhou si napište. Lístek s napsanými odpověďmi si pečlivě uschovejte a právě v momentě, kdy už budete motivaci ztrácet si tyto své odpovědi přečtěte. Je to jeden z triků, jak si svou původní motivaci připomenout a znovu se nakopnout k těm nejlepším výsledkům.