logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery
Top

Pitný režim při hubnutí

Primahubnuti / Hubnutí  / Pitný režim při hubnutí
Pitný režim a hubnutí

Pitný režim při hubnutí

U snižování hmotnosti je důležité mít správně sestavený jídelníček a tréninkový cvičební plán, zapomenout bychom ale neměli ani na správný pitný režim.  Je obecně známé, že by měl dospělý člověk vypít 2 – 3 litry tekutin za den. Doplňovat tekutiny je velmi důležité, protože v průběhu dne tělo vyloučí přibližně 2,5 litru močí, kůží, stolicí a dýcháním. Pokud se do těla dostane méně vody, než si tělo žádá, je to pro tělo přirozeně stresující. A v případě, že držíte dietu, si malým množstvím tekutin zpomalíte celý proces, neboť právě nedostatkem tekutin se hůře spalují tuky, a naopak rychleji ubývá svalové hmoty. Špatným pitným režimem se vám také zhoršuje pokožka, která vlivem nedostatku vody stárne a na pohled vypadá „nezdravě“.

Co pít?

Úplně nejvhodnější tekutinou je obyčejná voda. Každý den bychom měli nalačno vypít převařenou vodu s citronem, která snižuje aktivitu volných radikálů a krásně nastartuje metabolismus.   Pro podporu imunity doporučujeme, pokud je to možné, čerstvé ovocné či zeleninové džusy, nejlépe doma vyrobené. V zimě jsou tyto džusy ideální pro doplnění důležitých vitamínů. Vhodné jsou také různé druhy čajů, především zelený, mátový vařený z lístků máty nebo Ostropestřec mariánský, který je zároveň výborným antioxidantem. Asi není potřeba připomínat, že sladkým nápojům, kávy a alkoholu byste se v průběhu diety měli vyhnout úplně.

Nezapomínejte na to, že se do pitného režimu počítá úplně vše, co vodu obsahuje, tedy nápoje všeho druhu i konzumace potravin…

 

Jak se donutit vypít dostatečné množství tekutiny v průběhu dne?

Myslete na to, že pokud pijete správné množství vody, nepociťujete během dne vůbec žízeň. Pocitem žízně vám tělo dává najevo, že už je mírně dehydratováno. Pít by se mělo opravdu průběžně. Nejvíc tekutin byste měli přijmout ráno a dopoledne. Naopak se příliš nedoporučuje pít v průběhu jídla a těsně před spaním, abyste nezatěžovali ledviny, které přes noc stejně jako vy odpočívají. Jak se ale donutit do těla přijmout tekutiny, když jste v práci a myšlenky jsou úplně jinde než právě na pitný režim a vaše tělo? Nejlepší je, postavit si láhev vody nebo celý džbán přímo na pracovní stůl, přinutí vás to po vodě sáhnout a doplnit ji do těla. Pokud pracujete „v terénu“ pomoci může hezká láhev, kterou budete mít vždy při sobě.

admin

No Comments

Post a Comment